Kas mēs esam?

Par mums:
Mēs esam bezkonfesionāla kristiešu draudze, kuras mērķis ir mīlēt Dievu - dzīvojot tuvības pilnās attiecībās ar Tēvu, raksturā tiekot transformētiem Jēzus līdzībā, staigājot Svētā Gara vadībā savā ikdienā - un caur to palīdzot citiem iepazīt un iemīlēt Dievu.

Misija:
Nest Debesu Valstību Rīgā kā Debesīs.

Vīzija:
# Būt ar Tēvu (Tuvība)
# Kļūt kā Jēzus (Transformācija)
# Staigāt ar Svēto Garu (Misija)

Vērtības:
Mums ir svarīga evaņģēlija centralitāte, kā arī Vārda & Gara vienotība.

Teoloģija:
Mēs ticam Bībeles kā Dieva Vārda galīgai autoritātei mācībā un dzīvē. Teoloģiski mēs sevi identificējam ar agrīnajām Ticības apliecībām (Nīkajas, Apustuļu, Atanāsijas). Šis bija teoloģiski vienojošais pamats Kristus sekotājiem līdz 1054. gada Draudzes sadalīšanai. Esam pieskaitāmi Protestantisma atzaram, uzsverot vēsturiski vienojošo Vārda & evaņģēlija ticības pamatu starp kristiešiem & ortodoksālajām konfesijām. Mēs ticam Svētā Gara darbībai un Viņa dāvanu praktizēšanai saskaņā ar Jaunās Derības mācību.

Struktūra:
Kā draudze mūsu kopīgās tikšanās ir strukturizētas divos ikmēneša ritmos:
1) Publiskie Dievkalpojumi: katra mēneša 1. un 3. svētdienā mēs tiekamies uz dievkalpojumiem uz kuriem aicināts ir ikviens.
2) Mājas Dievkalpojumi: katra mēneša 2., 4. un 5. svētdienā mēs tiekamies mājas dievkalpojumos, kas ir paredzēti draudzes locekļiem.

Draudzes locekļi arī paralēli tiekas Vīriešu & Sieviešu grupās, Bībeles studijas, kā arī Lūgšanu rītos/vakaros.

Piederība:
Mēs esam daļa no starptautiska draudžu tīkla “Influx” (Norvēģija, Spānija, Latvija).

Vadītāji

  • Mārcis Jukumsons-Jukumnieks

    VECAJS/MĀCĪTĀJS

  • Mārtiņš Vīgants

    VADĪTĀJS

  • Phil Kerr

    VADĪTĀJS

  • Trey Reynolds

    VADĪTĀJS

Vārds & Gars

  • Vārds

    Mēs ticam Vārda (Bībeles) augstākajai autoritātei, kā pamatu mūsu ticībai, praksei un garīgai pieaugšanai.

  • Gars

    Mēs ticam Svētā Gara klātbūtnei un vadībai kristieša un draudzes ikdienā, tikšanās reizēs & misijas laukā.

Mēs ticam (Teoloģija)

1. Trīsvienība
Mēs ticam, ka ir tikai viens patiess Dievs, kurš mūžīgi pastāv trīs atsevišķās personās: Tēvs, Dēls un Svētais Gars. Katrs no tiem ir vienlīdzīgs visās dievišķajās īpašībās, darbojoties atšķirīgās, bet pilnīgi saskanīgās lomās. Dievs pēc savas būtības ir attiecību Dievs, kurš bauda mīlestības pilnu sadraudzību savā būtībā un piedāvā mums mīlošas attiecības caur ticību Jēzum Kristum un vienotībā ar Svēto Garu.
(1. Mozus 1:1-2; Jāņa 1:1-3; Jesajas 45:5; Caharijas 12:10; Mateja 28:19; 2. Korintiešiem 13:14)

2. Dievs Tēvs
Mēs ticam Dievam Tēvam, kurš ir bezgalīgs, visu zinošs, visuresošs, visvarens, nemainīgs un pilnīgs svētumā, gudrībā, taisnīgumā un mīlestībā. Viņš ir personisks Dievs un suverēns pār visu cilvēci. Caur Jēzu Kristu ikvienam ir pieeja pie Dieva Tēva, lai tiktu pieņemts kā adoptēts dēls vai meita un piedzīvotu Dievu kā mīlošu Debesu Tēvu.
(Psalms 139; Jesaja 40:28-31; Mateja 6:6; Jāņa 14:6; Romiešiem 8:16)

3. Jēzus Kristus
Mēs ticam Jēzum Kristum kā Dieva dēlam, kurš ir atklājies kā Kungs un Glābējs. Viņš piedzima uz zemes no jaunavas Marijas un Svētā Gara, būdams pilnīgs Dievs un pilnīgs cilvēks. Brīvprātīgi Viņš atdeva Savu dzīvību kā pilnīgu un svētu upuri par cilvēku grēkiem, lai caur Viņa upuri cilvēks varētu atzīt savu grēcīgumu un saņemt brīvību no grēka soda, tā sekām un vainas. Pēc krusta nāves Jēzus tika augšāmcelts fiziskā, Dieva godībā pārveidotā ķermenī, un tagad Viņš ir sēdināts Debesīs pie Tēva labās rokas, kur aizlūdz par ticīgajiem. Drīz Viņš atkal nāks Savā godības ķermenī, lai tiesātu dzīvos un mirušos.
(Mateja 1:18-25; Jāņa 1:14; Kolosiešiem 1:13-18; 1. Pētera 2:24; Lūkas 24; Ebrejiem 4:14; Mateja 25:31-46)

4. Svētais Gars
Mēs ticam Svētajam Garam, kurš katrā dievišķības aspektā ir vienlīdzīgs ar Dievu Tēvu un Dievu Dēlu. Viņš pārdabiski atdzīvina cilvēka mirušo garu, darot to svētu ikvienam, kas pieņem Jēzu Kristu kā Glābēju un Kungu. Svētais Gars iemājo ticīgajos, piešķirot viņiem jaunu identitāti – svētumu un taisnību, kā arī spēju kalpot Dievam. Viņš dod ticīgajiem Savus dāvanas un spējas, lai Kristus miesa, proti, draudze, varētu pieaugt. Tāpat Svētais Gars vada svēttapšanas procesā, kurā Jēzus sekotāji tiek veidoti Kristus līdzībā, izpaužot Svētā Gara augli raksturā un esot Gara vadīti, lai nestu Debesu Valstības realitāti uz zemes.
(Efeziešiem 4:30; 1. Korintiešiem 6:9; 12:4, 7, 12-13; Apustuļu darbi 1:5; Tītam 3:5)

5. Bībele
Mēs ticam un pakļaujamies Bībelei kā augstākajai autoritātei un absolūti objektīvai patiesībai. Glābjošā patiesība ir pasludināta Svētajos Rakstos – Vecajā un Jaunajā Derībā, kas ir Dieva atklāsme cilvēkam, mutiski iedvesmota un nemaldīgi nodota sākotnējos manuskriptos. Bībele ir augstākā un galējā autoritāte visos ticības un dzīves jautājumos.
(Mateja 5:18; 2. Timotejam 3:15-17; 2. Pētera 1:20-21)

6. Cilvēks
Cilvēks ir radīts pēc Dieva tēla, taču pirmā cilvēka grēka dēļ visa cilvēce ir atsvešināta no Dieva un pakļauta mūžīgam sodam. Vienīgais ceļš uz glābšanu ir atsaukšanās uz evaņģēliju – labo vēsti par Jēzu un Viņa Valstību, kas ir pieejama ikvienam, kurš atsaucās uz Jēzus vēsti caur ticību uz Jēzu un atgriešanos no grēkiem. Ikviens var kļūt par Jēzus sekotāju un saņemt mūžīgās dzīvības dāvanu, ticot Jēzum kā Glābējam (kurš piedod grēkus) un Kungam (kurš kļūst par cilvēka dzīves Valdnieku). Glābšana un jaunā dzīve tiek dāvāta caur Jēzus nāvi pie krusta un augšāmcelšanos no mirušajiem.
(Jāņa 3:15-18; Efeziešiem 1:7; Romiešiem 10:9-10)

7. Eņģeļi & Sātans
Mēs ticam Dieva eņģeļiem, kā arī kritušajiem eņģeļiem (dēmoniem), tostarp Sātanam, kurš krita no Dieva žēlastības un kļuva par ienaidnieku gan Dievam, gan cilvēcei. Mēs ticam, ka Sātans pastāv un ka viņš ir šī pasaules pagaidu valdnieks. Sātans ir pilnīgi ļauns un ir cilvēces kārdinātājs un maldinātājs. Mēs ticam, ka ticīgajiem caur Kristu ir vara pār Sātanu un viņa dēmonu pulkiem, kuri galu galā tiks tiesāti un mūžīgi sodīti.
(Jesajas 14:12-20; Lūkas 10:18-19; 2. Korintiešiem 11:14-15; Efeziešiem 6:10-18; Atklāsmes 12:10-12, 20:10)

8. Sakramenti
• Ūdens kristības:

Mēs ticam, ka ūdens kristības simbolizē un identificē ticīgos ar Kristus nāvi, apbedīšanu un augšāmcelšanos, kalpojot kā publiska liecība un ticības apliecinājums Jēzum kā savam Kungam un Glābējam – gan cilvēku, gan garīgās pasaules priekšā. Mēs praktizējam kristības ar pilnīgu ūdens iegremdi pēc atgriešanās un uzsveram, ka kristības jāsaņem tikai tad, kad cilvēks personīgi izprot evaņģēliju un apzināti izvēlas sekot Kristum.
(Mateja 28:19-20; Apustuļu darbi 10:33, 10:43, 10:47-48; Romiešiem 6:3-11; Kolosiešiem 3:12-17)

• Vakarēdiens:
Mēs ticam, ka vakarēdiens nav tikai simboliska darbība, bet patiesa sastapšanās ar Dieva dzīvo klātbūtni. Kad baudām maizi (Kristus miesu) un vīnu  (Viņa asinis), mēs garīgi tiekam stiprināti, savienojoties ar pašu Kristus klātbūtni.
Tas ir svēts noslēpums, kur Dievs mūs satiek, stiprina mūsu ticību un padziļina mūsu vienotību ar Viņu. Baudot Vakarēdienu, mēs svinam Viņa dzīvo klātbūtni un ilgojamies pēc Viņa otrās atnākšanas.
(Mateja 26:26-28; 1. Korintiešiem 11:23-24; Jāņa 6:53-56; 1. Korintiešiem 10:16-17)

9. Draudzes vadība
Mēs esam bezkonfesionāla kristīga draudze. Mēs atzīstam sadraudzību un sadarbību ar citām kristiešu draudzēm un konfesijām. Vienlaicīgi mēs ticam, ka vietējai draudzei jābūt vadītai no tās locekļu vidus izraudzītiem vecajiem - vadītājiem, kas ir kalpotāji. Mēs ticam, ka Kristus ir Draudzes galva, un draudzes vecaji ir atbildīgi par Viņa gribas īstenošanu ticīgo vietējā kopienā caur pastāvēšanu Bibliskā mācībā un ticības izdzīvošanā draudzes dzīvē.
(1. Timotejam 3:1-7; Titam 1:5-9; Apustuļu darbi 14:23; 1. Timotejam 5:17; Efeziešiem 5:23-25; 1. Pētera 5:1-4)

10. Izraēls
Mēs ticam, ka Izraēlai ir neaizstājama loma Dieva glābšanās plānā gan pagātnē, gan nākotnē. Mūžīgā derība, ko Dievs noslēdza ar Ābrahāmu un viņa pēcnācējiem, paliek neatgriezeniska, un vienlaicīgi Izraēlas paklausībai un nepaklausībai ir tiešas sekas dēļ Mozus derības. Tomēr Dieva solījumi Izraēlai ir droši un mūžīgi, un Dieva vārds skaidri māca, ka nākotnē Izraēla kā tauta atzīs Jēzu par savu Mesiju un piedzīvos nacionālu glābšanu. Kristieši, ticot Jēzum, tiek ievesti svētībās, kas solītas Izraēlam, kļūstot par daļu no lielākās Dieva ģimenes. Tādā veidā tiek veidota viena jauna miesa Kristū, kas apvieno Izraēla un visu nāciju ticīgos kā līdzmantiniekus Dieva solījumos. Kristīgā draudze nav Izraēlas aizvietotāja, bet ir cieši saistīta ar Izraēlas gala atjaunošanu un Dieva valstības nākšanu Jēzus kā Mesijas valdīšanā.
(1. Mozus 12:1-3, 1. Mozus 17:7-8, 5. Mozus 30:1-6, Romiešiem 11:1-2, 11-12, 25-29, Efeziešiem 2:14-16)

10. Beigu Laiku Tiesa & Jēzus Valstība

Mēs ticam, ka Kungs Jēzus Kristus personīgi, tuvākajā nākotnē atgriezīsies uz zemes, lai uzceltu Savu Valstību uz zemes. Mēs ticam fiziskai augšāmcelšanai un vispārējai tiesai par visu cilvēci: kur ticīgie iegūs mūžīgo dzīvību Dieva klātbūtnē, bet neticīgie tiks mūžīgi atdalīti no Dieva mūžīgai nāvei uguns jūrā.
(Jāņa 5:27-29, 14:1-3; 1. Korintiešiem 15:51-53; 2. Korintiešiem 5:10; 1. Tesaloniķiešiem 4:13-18; 2. Tesaloniķiešiem 1:5-12; Atklāsmes 20:11-15)

————


Nīkajas Ticības Apliecība
Mēs ticam uz vienu vienīgu, visuspēcīgu Dievu Tēvu, kas radījis debesi un zemi, visu, kas redzams un neredzams;

Mēs ticam uz vienu Kungu Jēzu Kristu, Dieva vienīgo Dēlu, kas no Tēva dzimis pirms pasaules sākuma, Dievs no Dieva, Gaisma no Gaismas, patiess Dievs no patiesa Dieva, dzimis, ne radīts, ar Tēvu vienāds būtībā, caur kuru viss ir radīts, kas mūsu, cilvēku, un mūsu pestīšanas labad no debesīm nācis un miesa tapis caur Svēto Garu no Jaunavas Marijas un cilvēks tapis, kas par mums krustā sists zem Poncija Pilāta, cietis un aprakts, un trešajā dienā augšāmcēlies pēc Svētajiem Rakstiem, un ir uzņemts debesīs un sēž pie Tēva labās rokas, un godībā atkal atnāks tiesāt dzīvos un mirušos; Viņa valstībai nebūs gala.

Mēs ticam uz Kungu Svēto Garu, kas dzīvu dara, kas no Tēva un Dēla iziet, kas ar Tēvu un Dēlu vienlīdz pielūdzams un godājams, kas caur praviešiem runājis,

Mēs ticam uz vienu svētu vispārēju un apustulisku Baznīcu.
Mēs apliecinām vienu kristību grēku piedošanai un gaidām uz mirušo augšāmcelšanos un dzīvošanu nākamajā pasaulē
Āmen.